تعداد نشریات | 11 |
تعداد شمارهها | 210 |
تعداد مقالات | 2,098 |
تعداد مشاهده مقاله | 2,877,197 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,085,000 |
ارزیابی عوامل تأثیرگذار بر میزان موفقیت نظام آموزش دورمحور تعاملی مبتنی بر وب2 در دبیرستانها | ||
فناوری آموزش | ||
مقاله 6، دوره 9، شماره 1 - شماره پیاپی 33، دی 1393، صفحه 53-64 اصل مقاله (1.47 M) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22061/tej.2014.253 | ||
نویسندگان | ||
مریم طایفی نصرآبادی1؛ داود کریمزادگان مقدم* 2؛ داود وحدت2 | ||
1گروه مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات، دانشگاه پیام نور،تهران،ایران | ||
2گروه مهندسی کامپیوتر و فناوری اطالعات، دانشگاه پیام نور،تهران،ایران | ||
تاریخ دریافت: 22 تیر 1393، تاریخ بازنگری: 19 اسفند 1392، تاریخ پذیرش: 19 اسفند 1392 | ||
چکیده | ||
امروزه در جهان و بالتبع در کشور ما ایران نظام آموزش دور محور در مقاطع مختلف آموزش به صورت روزافزون در حال توسعه میباشد. نظامهای آموزشی جهان در شرایط حاضر رویکردی متفاوت نسبت به گذشته در زمینه آموزش و روشهای آن اتخاذ نمودهاند و در این راستا سعی نمودهاند از مشارکت گستردهتر و عملی دانشآموزان در زمینه آموزش به منظور ارتقاء کیفیت و ایجاد تعامل بین دبیران و دانشآموزان استفاده نمایند. در این تحقیق که به منظور سنجش میزان موفقیت نظام آموزش دورمحور تعاملی مبتنی بر وب2در مدارس تهران عنوان شده است از مدل تحقیق موفقیت سیستم اطلاعاتی/ تجارت الکترونیکی اصلاح شده وانگ و چیو (2011) استفاده شد که در نهایت جهت بررسی عوامل تأثیرگذار در سنجش موفقیت و آزمون مدل تحقیق، دادههای جمعآوری شده از 402 دانشآموز مقطع متوسطه شهر تهران توسط پرسشنامهای با 32 سؤال مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج نشان دادند که کیفیت اطلاعات، کیفیت سیستم و کیفیت خدمات بر کیفیت ارتباطات در یک سیستم یادگیری الکترونیکی2 تأثیر مثبت دارند. همچنین سه عامل یاد شده بر رضایت کاربران و قصد وفاداری در یک سیستم یادگیری الکترونیکی2 نیز به طور مثبت تأثیرگذارند. در مجموع توجه هر چه بیشتر به عوامل ذکر شده، باعث افزایش سطح کیفی آموزش و موفقیت نظام آموزش دورمحور تعاملی مبتنی بر وب2در مدارس متوسطه شهر تهران خواهد شد. | ||
کلیدواژهها | ||
آموزش دور محور تعاملی؛ کیفیت اطلاعات؛ کیفیت ارتباطات؛ رضایت کاربران؛ قصد وفاداری | ||
موضوعات | ||
آموزش الکترونیکی- مجازی | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Evaluating the Effective Factors on Students Success in Interactive Distance Learning Education Based on Web2 in High Schools | ||
نویسندگان [English] | ||
M, Tayefi NasrAbadi1؛ D. Karimzadegan Moghaddam2؛ D. Vahdat2 | ||
1Computer Engineering and Information Technology Department, Payame Noor University, Tehran, Iran | ||
2Computer Engineering and Information Technology Department, Payame Noor University, Tehran, Iran | ||
چکیده [English] | ||
Nowadays in the world and also in our country distance learning education is extended day by day. Educational systems now have a different approach in terms of teaching. They also used more cooperation of students in terms of increasing the quality of teaching. This study was designed to provide a framework for evaluating the success of an interactive training system from a distance based on the web 2 in Tehran schools, The research model of Wang and Chiu (2011) was used to evaluate factors influencing the success of the measure and test the research model, data were collected from 402 high school students in Tehran by a questionnaire with 32 questions. Results showed that information quality, system quality and service quality have a positive impact on relationship quality in an e-learning 2 training system. The above three factors has positive effects on users' satisfaction and loyalty intention in an e-learning system 2 will also contribute. In addition, more attention to aforementioned factors cause increase the quality of education and educational system success in distance learning education based on Web2 in Tehran high schools. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Web2, Communication Quality, User Satisfaction, Loyalty Intention, Information Quality | ||
مراجع | ||
[1] Asheghi,zhaleh(1390). Provide a mechanism for the evaluation of E-learning systems in Iran using the international standard ISO 9126. 1M.Sc. Thesis [2] Kamalian,Amin Rezam Fazel,Amir (1388) investigating and Prerequisites the feasibilities of E-learning system implemention , Journal of Educational Technology vol.4, no.1,Autumn 1388,pp.13-27 [3] Liao, H.L & .Lu, H.P .(2008) .The role of experience and innovation characteristics in the adoption and continued use of e-learning websites .in Computers & Education 51 , pp.1405-1416. [4] Sanchez-Franco, M .(2010) .WebCT- The quasimoderating effect of perceived affective quality on an extending Technology Acceptance Model .in Computers & Education 54 , pp.37-46. [5] Saade,R.G. , He, X &, .Kira, D .(2007) .Exploring dimensions to online learning .in Computers in Human Behavior 23 , pp. 1721-1739. [6] Shih, H .(2008) .Using a cognition-motivationcontrol view to assess the adoption intention for Web-based learning . in Computers & Education 50 , pp.327-337. [8] Lee,B.-C.,Yoon,J.-O.,&Lee,I. (2009). Learners,acceptance of e-learning in South Korea: Theories and results. In Computers & Education 53 , pp.1320-1329. [9] Jokar,Abdorasaul,Esmaeil Poor,Marzieh(1388). E- Learning and informative literacy trainings,virtual case study in Shiraz university,Ketab Journal no.77 ,pp.13-26 [10] Farhangi,Ali Akbar,Safar Zadeh,Hossein(1387). Research Methods in the Humanities,Tehran:Payam Pooya [11] Wang,Hei chia. ,Chiu,Yi Fang. (2011). Assessing e-learning 2.0 system success. Computers & Education 57 , pp.1790-1800. [12] Grosseck, G. (2009). To use or not to use web 2.0 in higher education? World Conference on Educational Sciences 2009 ,pp. 478-482. | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,329 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,559 |