تعداد نشریات | 11 |
تعداد شمارهها | 210 |
تعداد مقالات | 2,098 |
تعداد مشاهده مقاله | 2,877,350 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,085,091 |
تاثیر مواد غیر درسی شنیداری بر انگیزش و توانایی درک شنیداری زبان آموزان ایرانی زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی | ||
فناوری آموزش | ||
مقاله 3، دوره 11، شماره 4 - شماره پیاپی 44، مهر 1396، صفحه 313-322 اصل مقاله (1.85 M) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22061/jte.2017.730 | ||
نویسندگان | ||
لاله بدری1؛ محمد صالحی* 2 | ||
1دانشکده زبان و ادبیات انگلیسی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران جنوب، تهران، ایران | ||
2مرکز زبان ها و زبانشناسی، دانشگاه صنعتی شریف، تهران، ایران | ||
تاریخ دریافت: 11 تیر 1396، تاریخ بازنگری: 20 آبان 1396، تاریخ پذیرش: 08 آذر 1396 | ||
چکیده | ||
هدف از این تحقیق، بررسی تاثیر منابع و مواد غیردرسی در توسعه انگیزش و بهبود توانایی درک شنیداری زبان آموزان است. تاکید تحقیق حاضر، استفاده از مواد غیردرسی شنیداری و تجربه موقعیت های زندگی واقعی در کلاس درس، به عنوان یک روش ارتباطی است. در این تحقیق ، نمرات پس آزمون و پیش آزمون درک مهارت شنیداریِ IELTS با هم مقایسه شده اند. علاوه بر این جامعه آماری مورد مطالعه، پرسشنامهِ ی انگیزش را ، که مقیاس انگیزۀ تحصیلی هم نامیده می شود، تکمیل کردند. این پرسش نامه برای ارزیابی میزان انگیزش زبان آموزان، برای یادگیری زبان انگلیسی، با استفاده از مواد غیردرسی شنیداری، که خارج از کلاس درس استفاده می شوند، به کار می رود. داده ها با استفاده از آزمون های تی تحلیل شد. نتایج دال بر اثر بخشی استفاده از مواد آموزشی غیر درسی بر میزان انگیزه و همینطور توانایی شنیداری بود. همچنین نتایج این مطالعه، تاییدی بر یافته های اخیر است که بکارگیری مواد غیردرسی شنیداری را روشی مفید برای بهبود مهارت درک شنیداری و توسعه انگیزش می دانند. | ||
کلیدواژهها | ||
مواد غیردرسی (بکر)؛ درک شنیداری؛ انگیزش؛ مواد درسی؛ زبان شنیداری | ||
موضوعات | ||
آموزش الکترونیکی- مجازی؛ تهیه و تدوین محتوای الکترونیکی | ||
عنوان مقاله [English] | ||
The Effect of Oral Authentic Materials on Iranian EFL Learners' Motivation and Listening Comprehension Ability | ||
نویسندگان [English] | ||
L. Badri1؛ M. Salehi2 | ||
1Faculty of Foreign Languages, Department of English, Islamic Azad University, Tehran South Branch, Tehran. Iran | ||
2Languages and Linguistics Center, Sharif University of Technology, Tehran, Iran | ||
چکیده [English] | ||
This research was an attempt to examine empirically whether therewas a meaningful relationship between the use of oral authentic materials and EFL learners` motivation and also determine the subsequent effects of them on the communicative competence of learners. Specifically, the purpose of this study was to examine the impact of authentic listening materials on development of motivation and enhancement of listening comprehension ability of forty male and female EFL learners at institutional level. It basically focused on exposing language learners to authentic materials and real life situations in language classroom as part of the communicative approach. The results of listening comprehension post- test were compared with those of the pre- test scores using a t- test. The participants of this study also completed a questionnaire so that we could evaluate the degree of their motivation to learn English using the application of oral authentic materials and real life language which is used outside the classroom. The results of this study pointed to the effectiveness of using authentic materials; therefore corroborating previous findings in application of authentic listening materials as a useful technique to improve learners' listening comprehension skill and development of motivation. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Authentic Materials, Listening Comprehension, motivation, Non- Authentic Materials, Oral Language | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,402 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 886 |