تعداد نشریات | 11 |
تعداد شمارهها | 213 |
تعداد مقالات | 2,137 |
تعداد مشاهده مقاله | 2,936,455 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,148,688 |
بررسی تأثیر محیط یادگیری الکترونیکی در مقایسه با محیط سنتی بر میزان یادگیری زبانآموزان | ||
پژوهش در آموزش | ||
مقاله 7، دوره 5، شماره 5، اسفند 1394، صفحه 102-114 اصل مقاله (845.43 K) | ||
تاریخ دریافت: 11 تیر 1394، تاریخ بازنگری: 08 خرداد 1395، تاریخ پذیرش: 28 مهر 1394 | ||
چکیده | ||
یادگیری الکترونیکی بهعنوان تکنولوژی نوین آموزشی، یکی از پدیدههای دنیای مدرن است که در عصر اطلاعات و در جامعۀ مبتنی بر دانش پا به عرصۀ وجود گذاشته است. ویژگی اصلی و اساسی یادگیری الکترونیکی، خاصیت ارتباطی و تعاملی آن است. هدف پژوهش حاضر «بررسی تأثیر محیط یادگیری الکترونیکی در مقایسه با محیط سنتی بر میزان یادگیری زبانآموزان » بود. روش پژوهش حاضر، شبه آزمایشی با استفاده از طرح پیشآزمون – پسآزمون با استفاده از گروه کنترل بود. تعداد 32 نفر به روش در دسترس انتخاب و به روش تصادفی در دو گروه به آزمایش و کنترل جایگزین شدند. اندازهگیری متغیر وابسته (میزان یادگیری) برای هر دو گروه در یکزمان و تحت یک شرایط صورت گرفت. سپس گروه آزمایش به مدت 6 هفته در معرض متغیر مستقل قرار گرفت. نتایج نشان داد بین میانگین گروه آزمایش و گروه کنترل تفاوت معنیداری وجود دارد و محیط یادگیری الکترونیکی بر میزان یادگیری زبان آموزان تأثیر داشته است. محیطهای یادگیری الکترونیکی بهعنوان ابزارهای نوین، توانایی شایانی برای تغییر آموزش و یادگیری دارند و میتوان کیفیت یاددهی و یادگیری را در نظامهای آموزشی با کاربرد درست آنها ارتقا داد. | ||
کلیدواژهها | ||
یادگیری الکترونیکی؛ محیط یادگیری الکترونیکی؛ محیط سنتی | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,114 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 729 |