
تعداد نشریات | 11 |
تعداد شمارهها | 215 |
تعداد مقالات | 2,168 |
تعداد مشاهده مقاله | 3,011,835 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,204,113 |
رویکرد یادگیری تلفیقی برای آموزش دانشآموزان با نیازهای آموزشی ویژه | ||
پژوهش در آموزش | ||
مقاله 5، دوره 5، شماره 5، اسفند 1394، صفحه 70-85 اصل مقاله (862.43 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
تاریخ دریافت: 16 تیر 1394، تاریخ بازنگری: 07 خرداد 1395، تاریخ پذیرش: 28 مهر 1394 | ||
چکیده | ||
دانشآموزان با نیازهای ویژه بهعنوان قشری از دانشآموزان هستند که ازلحاظ ذهنی، جسمانی، هیجانی و اجتماعی بادانشآموزان عادی فرق داشته و شرایط خاص آنها، نیازمند بذلتوجه و کمک بیشتر توسط مسئولین و متصدیان نظام آموزشی است. هدف پژوهش حاضر ارائه رویکرد یادگیری تلفیقیبهعنوان رویکردی مناسب برای آموزش دانشآموزان با نیازهای ویژه است. برای دستیابی به این هدف،پژوهش حاضر به شکل توصیفی انجام شده و از روش اسنادی- تحلیلی استفاده شده است. جامعه پژوهش شامل کلیه منابع علمی داخلی و خارجی اعم از کتب، مجلات، وبسایتهای معتبر علمی در مورد کلید واژههای تحقیق بودند که به شکل در دسترس نمونههایی بررسی شد و این بررسی تا حدی ادامه یافت که یک غنای نظری حاصل شد. یافتههای پژوهش حاکی از آن است که با توجه به تنوع و تفاوتهای فردی بسیار زیاد بین دانشآموزان با نیازهای ویژه در آموزش این طیف از دانشآموزان نیاز به رویکردی سیال و انعطافپذیر است که به فراخور افراد و شرایط مختلف بتواند به شکل منسجمی فرایند یاددهی- یادگیری را مورد حمایت قرار دهد؛ رویکردی که میتواند چنین کارکرد انعطافپذیری داشته باشد رویکرد یادگیری تلفیقی است. این رویکرد مخصوصاً در فراگیرسازی بسیار کاربردی است. | ||
کلیدواژهها | ||
رویکرد یادگیری تلفیقی؛ دانشآموزان با نیازهای آموزشی ویژه؛ فراگیرسازی؛ جداسازی | ||
عنوان مقاله [English] | ||
The Blended Learning Approach for Students with Special Educational Needs | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 9,634 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 2,896 |