تعداد نشریات | 11 |
تعداد شمارهها | 210 |
تعداد مقالات | 2,098 |
تعداد مشاهده مقاله | 2,878,201 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,085,953 |
تأثیر کاربرد نرمافزارهای اجتماعی بر ویژگیهای کلاسهای درس مطالعه موردی: مدارس هوشمند | ||
فناوری آموزش | ||
مقاله 10، دوره 9، شماره 4 - شماره پیاپی 36، مهر 1394، صفحه 287-307 اصل مقاله (1.67 M) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22061/tej.2015.381 | ||
نویسندگان | ||
لاله جمشیدی* 1؛ شهربانو خشکاب2؛ علیاکبر دولتی3 | ||
1گروه علوم تربیتی دانشگاه سمنان، سمنان، ایران | ||
2گروه برنامه ریزی آموزشی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه تهران،تهران،ایران | ||
3گروه مدیریت آموزشی، دانشکده اقتصاد و مدیریت و علوم اداری، دانشگاه سمنان، سمنان، ایران | ||
تاریخ دریافت: 24 دی 1393، تاریخ بازنگری: 12 اسفند 1393، تاریخ پذیرش: 12 اردیبهشت 1394 | ||
چکیده | ||
تحقیق با هدف مطالعه تأثیر کاربرد نرمافزارهای اجتماعی بر ویژگیهای کلاسهای درس سازنده انجام شده است. تحقیق از نوع کاربردی بوده و به روش توصیفی – پیمایشی انجام گرفته است. جامعه تحقیق شامل همه دبیران زن و مرد مدارس متوسطه هوشمند استان سمنان بودند که با استفاده از فرمول کوکران و به روش نمونه گیری تصادفی خوشهای، 103 نفر از آنها به عنوان شرکت کننده در پژوهش انتخاب شدند. ابزار تحقیق پرسشنامه ویژگیهای کلاسهای درس سازنده با استناد به مدل یادگیری الکترونیکی موودلی و پرسشنامه کاربرد نرمافزارهای اجتماعی است. پایایی پرسشنامهها به روش آلفای کرونباخ و روایی آنها با به کارگیری روش همسانی درونی محاسبه شد. برای تجزیه و تحلیل دادهها روش میانگین ثابت، ضریب همبستگی و تحلیل رگرسیون و مدلسازی معادلات ساختاری اجرا شد. نتایج نشان داد، وضعیت کاربرد نرمافزارهای اجتماعی و ویژگیهای کلاسهای درس سازنده در نمونه مورد مطالعه بالاتر از میانگین است. بین کاربرد نرمافزارهای اجتماعی و ویژگیهای کلاسهای درس سازنده رابطه مثبت و معنیدار وجود دارد. همچنین نتایج حاصل از اجرای آزمون رگرسیون و تحلیل مسیر نشان داد، کاربرد اینترنت و اینترانت ویژگیهای کلاسهای درس سازنده را تحت تأثیر قرار میهد. | ||
کلیدواژهها | ||
نرمافزارهای اجتماعی؛ کلاسهای درس سازنده؛ مدارس هوشمند | ||
موضوعات | ||
آموزش الکترونیکی- مجازی | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Concerning The Use of Social Software on Constructivist Classroom Characteristics:Case study; Smart school | ||
نویسندگان [English] | ||
L. Jamshidi1؛ Sh. Khoshkab2؛ A. A. Dolati3 | ||
1Department of Educational Sciences, Semnan University, Semnan, Iran | ||
2Department of Educational Planning, Faculty of Psychology and Educational Sciences, University of Tehran,Tehran,Iran | ||
3Department of Educational Management, Faculty of Economics, Management and Administrative Sciences, Semnan University, Semnan, Iran | ||
چکیده [English] | ||
The research aimed to study the effects of social software application on constructivist classroom Characteristics. Applied research and descriptive - survey was conducted. The population consisted of all male and female teachers in the smart high schools that were selected by random sampling, 103 of them were selected as participants. The research's tool is scale of constructivist classes based on e-learning model Mvvdly and scale of social software applications. The reliability and validity of tools was calculated using the Cronbach's alpha and internal consistency. The method for data analysis, average fixed, correlation and regression analysis and structural equation modeling was conducted. The results showed that the use of social software and constructivist classroom Characteristics in the sample studied is higher than average. The use of social software and constructivist classroom Characteristics are taught positive and significant relationship. The results of regression analysis and path analysis showed that the use of the Internet and intranet affect on constructivist classroom Characteristics. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Social Software, Constructivist Classroom Characteristics, Smart school | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,782 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,392 |