تعداد نشریات | 11 |
تعداد شمارهها | 210 |
تعداد مقالات | 2,098 |
تعداد مشاهده مقاله | 2,877,246 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,085,024 |
شناسایی و رتبهبندی موانع مؤثر بر عدم استفاده معلمان از فناوری اطلاعات و ارتباطات | ||
فناوری آموزش | ||
مقاله 3، دوره 5، شماره 1 - شماره پیاپی 17، دی 1389، صفحه 29-36 اصل مقاله (699.81 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22061/tej.2010.310 | ||
نویسندگان | ||
محمد آتشک* 1؛ پریسا ماه زاده2 | ||
1باشگاه پژوهشگران جوان، دانشگاه آزاد اسالمی واحد تهران،تهران،ایران | ||
2مدیریت آموزشی،دانشگاه آزاد علوم تحقیقات،تهران،ایران | ||
تاریخ دریافت: 02 مرداد 1389، تاریخ بازنگری: 08 آذر 1389، تاریخ پذیرش: 08 آذر 1389 | ||
چکیده | ||
کارکردهای متعدد و متنوع فناوری اطلاعات و ارتباطات تمامی سازمانها و از جمله نظام آموزشی را دچار تغییر و تحولات اساسی کردهاند؛ اما به نظر میرسد آن چنان که شایسته است فناوری اطلاعات و ارتباطات در نظام آموزشی مورد استفاده معلمان قرار نمیگیرد؛ از این رو هدف پژوهش توصیفی حاضر، شناسایی و رتبه بندی موانع مؤثر بر عدم استفاده معلمان از فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) بوده است که جهت تحقق این امر، پرسش نامه محقق ساختهای میان معلمان دبیرستانهای شهر تهران توزیع و دادههای گردآوری شده با استفاده از آزمونهای تی و فریدمن تحلیل شدند؛ نتایج حاکی از آن است که مهمترین موانع عدم استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات توسط معلمان، عوامل زیرساختی- فنی، فردی، اقتصادی و فرهنگی- آموزشی بودهاند که متناسب با هر یک پیشنهادهایی ارائه شده است. | ||
کلیدواژهها | ||
فناوری اطلاعات و ارتباطات؛ معلمان؛ آموزش و پرورش | ||
موضوعات | ||
فناوری آموزش- تربیت معلم | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Identify and Ranke Effective Barriers of Non-Use Information Communication Technology from View of Teachers | ||
نویسندگان [English] | ||
M. Atashak1؛ P. Mahzadeh2 | ||
1Young Researchers Club, Islamic Azad University, Tehran Branch, Tehran, Iran | ||
2Educational Management, Azad University of Research Sciences, Tehran, Iran | ||
چکیده [English] | ||
The aim of this paper is studying and ranking effective barriers of un-using information and communication technology from view of teachers. In order to, the questioner makes by researcher was distributed among teachers in Tehran. The results show that most important barriers of un-using information and communication technology from view of teachers are infrastructure technologic, individual, economic, and cultural_ educational barriers. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
information and communication technology, Teachers, Education | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,320 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,572 |