تعداد نشریات | 11 |
تعداد شمارهها | 210 |
تعداد مقالات | 2,091 |
تعداد مشاهده مقاله | 2,849,519 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,063,957 |
ارائه مدل درس تربیتبدنی در مدارس در زمان شیوع ویروس و دوران پساکرونا | ||
مطالعات آموزش علوم ورزشی | ||
مقاله 3، دوره 1، شماره 2، مهر 1402، صفحه 21-30 اصل مقاله (363.41 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
میثم رحیمی زاده* 1؛ زهرا کرمی1؛ عباس نظریان مادوانی2 | ||
1گروه مدیریت ورزشی، دانشکدۀ علوم ورزشی، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، تهران، ایران | ||
2گروه مدیریت ورزشی، دانشکده علوم ورزشی، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، تهران، ایران | ||
تاریخ دریافت: 05 خرداد 1402، تاریخ بازنگری: 14 شهریور 1402، تاریخ پذیرش: 30 مرداد 1402 | ||
چکیده | ||
پیشینه و اهداف: آموزش مجازی درس تربیتبدنی، معلمان را با چالشهای زیادی روبرو کردهاست. هدف از تحقیق حاضر ارائه مدل درس تربیتبدنی در مدارس در زمان پسا کرونا و ارائه راهکار می باشد. روشها: هدف کاربردی تحقیق جاضر فقط و تنها فقط کشف و احصاء مقولات و مولفههای شناسایی چالشهای درس تربیتبدنی در مدارس در زمان شیوع ویروس و پساکرونا با تبعیت از الگوی اشتراوس و کوربین (1990) بود. تحقیق حاضر از منظر پارادایم از نوع تحقیقات پست مدرن بود. رویکرد این تحقیق، کیفی و استراتژی مورد استفاده در این تحقیق استراتژی پدیدارشناسی است که خود در اختیار استراتژی گرندد تئوری بود و تاکتیک مورداستفاده تحلیل محتوای پنهان است. شیوه اجرای تحقیق به صورت مطالعات میدانی است. جامعه آماری تحقیق را در مرحله اول کلیه اساتید و متخصصان مدیریت ورزشی که سابقه فعالیت پژوهشی در برنامه ریزی درس تربیت بدنی را دارند، تمامی معلمان تربیتبدنی و کارشناسان تربیتبدنی اداره آموزشوپرورش شهر تهران تشکیل دادند. روش نمونهگیری به صورت هدفمند و گلوله برفی تا دستیابی به اشباع نظری انجام شد. 15 نفر به روش نمونهگیری غیراحتمالی، هدفمند و گلوله برفی، از طریق مصاحبه عمیق و نیمه ساختار یافته نسبت به جمعآوری اطلاعات از طریق پاسخ به سوالات تحقیق پاسخ دادند و مصاحبهها تا مرز اشباع نظری ادامه یافت. یافتهها: نتایج نشان داد مهمترین راهبردها پیشنهادی کارشناسان در سه دسته طبقهبندی شد که عبارتاند از بهبود امکانات و زیرساختهای آموزش مجازی درس تربیتبدنی، رویکردهای نوین آموزشی برای این درس و تقویت انگیزش و نگرش در دانشآموزان، معلمین و همچنین در والدین می باشد. نتیجهگیری: در پایان براساس نتایج میتوان گفت با توجه به چالشهای شناسایی شده و ارائه راهکارها به منظور بهبود آموزش درس تربیتبدنی در مدارس از پیشنهادات موجود استفاده شود. | ||
کلیدواژهها | ||
تربیتبدنی؛ ویروس کرونا؛ مدارس؛ راهبرد؛ داده بنیاد | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Presenting a physical education lessons curriculum model in schools during the COVID-19 pandemic and post-corona period | ||
نویسندگان [English] | ||
Meysam Rahimizadeh1؛ zahra karami1؛ Abbas Nazarian Madvani2 | ||
1Department of Sport management, Faculty of Sport Sciences, Shahid Rajaee Teacher Training University, Tehran, Iran | ||
2Department of Sport management, Faculty of Sport Sciences, Shahid Rajaee Teacher Training University, Tehran, Iran | ||
چکیده [English] | ||
Background and Objectives: Virtual teaching of physical education has faced many challenges for teachers. The aim of the present study is to provide a physical education curriculum model for schools in the post-COVID era and offer solutions. Methods: The specific objective of this research was to explore and assess the identified challenges of physical education classes in schools during the virus outbreak and post-COVID period, following the Strauss and Corbin's (1990) model. The present study adopted a postmodern research paradigm. The research approach used in this study was qualitative, and the strategy employed was phenomenology, which in turn was guided by the Grounded Theory and the hidden content analysis tactic. The research was conducted through field studies. In the initial stage, the statistical population of the research consisted of all professors and sports management experts who had research experience in physical education curriculum planning, as well as all physical education teachers and experts in physical education at the Tehran Department of Education. The sampling method was purposeful and snowball sampling was used until theoretical saturation was reached. Fifteen participants were selected through non-probability purposive and snowball sampling, and data collection was done through in-depth and semi-structured interviews in response to the research questions. The interviews continued until theoretical saturation was achieved. Findings: The results revealed that the most proposed strategies by the experts were categorized into three groups: improving virtual teaching facilities and infrastructures for physical education classes, adopting innovative teaching approaches for this subject, and enhancing motivation and attitudes among students, teachers, and parents. Conclusion: In conclusion, based on the identified challenges and the proposed solutions, it can be said that the existing recommendations can be utilized to improve physical education teaching in schools. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
physical education, pandemic, post-corona, schools, grounded theory | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 151 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 155 |