تعداد نشریات | 11 |
تعداد شمارهها | 210 |
تعداد مقالات | 2,101 |
تعداد مشاهده مقاله | 2,882,963 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,090,047 |
تاثیر استفاده از کتاب تعاملی بر یادگیری و یادداری هنرجویان | ||
فناوری آموزش | ||
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 05 اسفند 1397 اصل مقاله (1.09 M) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22061/jte.2019.3657.1946 | ||
نویسندگان | ||
سوسن مهرزاد1؛ زینب گلزاری* 2؛ زهرا طالب3 | ||
1مدیر هنرستان امام حسن مجتبی (ع) | ||
2استاد دانشگاه آزاد اسلامی تهران جنوب | ||
3استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب | ||
تاریخ دریافت: 11 تیر 1397، تاریخ بازنگری: 29 بهمن 1397، تاریخ پذیرش: 05 اسفند 1397 | ||
چکیده | ||
چکیده پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر استفاده از کتاب تعاملی بر یادگیری و یادداری هنرجویان صورت گرفته است. جامعه آماری شامل هنرجویان هنرستان امام حسن مجتبی (ع) پایه دهم در سال تحصیلی 97-1396 می باشد که از این تعداد حجم نمونه 60 نفر ( 30 نفر در گروه آزمایش و 30 نفر در گروه گواه ) که به روش نمونه در دسترس انتخاب شدند. روش پژوهش نیمه آزمایشی با طرح پیشآزمون–پسآزمون با گروه گواه و آزمایش است. برای جمع آوری اطلاعات از دو پرسشنامه محقق ساخته ( پیش آزمون و پس آزمون) با روایی مناسب و اعتبار 73/0 و 76/0 استفاده شده است. تجزیه و تحلیل داده ها در سطح توصیفی از شاخصهای گرایش مرکزی، و پراکندگی و در سطح استنباطی نیز با استفاده از آزمون کوواریانس، استفاده گردیده است. علاوه بر این از آزمون تی همبسته، نمرات پس آزمون دوم که با فاصله یک ماه از پیش آزمون اول اجرا شد، مورد مقایسه قرار گرفت. نتایج یافته ها حاکی از آن است که استفاده از کتاب تعاملی بر یادگیری هنرجویان تأثیر مثبت دارد. استفاده از کتاب تعاملی بر یادداری هنرجویان تأثیر مثبت دارد. | ||
کلیدواژهها | ||
کتاب تعاملی؛ یادگیری؛ یادداری؛ کتاب الکترونیکی؛ هنرجو | ||
موضوعات | ||
آموزش الکترونیکی- مجازی | ||
عنوان مقاله [English] | ||
The Impact of Interactive Book on Students' Learning and Remembering. | ||
نویسندگان [English] | ||
susan mehrzad1؛ zeinab Golzari2؛ Zahra Taleb3 | ||
1principal Emam Hassan Art school | ||
2Professor of Islamic Azad University, Tehran South | ||
3Professor of Islamic Azad University, Tehran South Branch | ||
چکیده [English] | ||
Abstract: The purpose of this study was to investigate the effect of the use of the interactive book on learning and remembering of students. The statistical population consisted of the students of Imam Hassan Mojtaba (pbuh) Conservatory in the academic year of 1396-97 and among this sample size, 60 subjects (30 in the experimental group and 30 in the control group) were selected by available sampling method. . The research method is semi-experimental with pre-test-posttest design with control and experimental group. To collect information, two researcher-made questionnaires (pre-test and post-test) with appropriate validity and validity of 0/73 and 0/76 have been used. Data analysis has been used central tendency and dispersion at the descriptive level and also in inferential analysis has used covariance test. In addition, the correlation t-test, second post-test scores was compared to the post-test scores which were performed with a one month interval from the first pre test. The results of the findings indicate that the use of the interactive book has a positive effect on students' learning. The use of an interactive book also has a positive impact on student recollection | ||
کلیدواژهها [English] | ||
interactive book, Learning, recollection, electronic book, Student | ||
مراجع | ||
[3] Adri, M. (2007). Strategi Pengembangan Multimedia Instructional Design. Jurnal Invotek, 8(1). [4] Arab Ansari, A (2011). Ebooks, scientific communication, 19 (3). [in Persian]
[6] Rao, S.S. (2003). Electronic books: a review and evaluation. Library Hi Tech. 21(1): 85-93. From Emerald
[11] Mcfall, R. (2005). Electronic textbooks that transform how textbooks are used. The electronic Library. 23(1):72-81. From Emerald.
[15] stephen Tang. (2009). Introduction to Games-Based Learning, in Thomas Connolly(Ed s),Games-Based Learning,United Statea of America, Information Science Reference. [17] Rajendran, L. & Veilumuthu, R. (2011). A Cost Effective Cloud Service for E-Learning Video on Demand. European Journal of Scientific Research, 55(4), 569-579. [20] Kao, G. Y. M. Tsai, C. C. Liu, C. Y. & Yang, C. H. (2016). The effects of high/low interactive electronic storybooks on elementary school students’ reading motivation, story comprehension and chromatics concepts. Computers & Education, 100, 56-70.[21] Harn, M. L. Byers, B. A. & Lappi, J. (2014). Treatment intensity: Effects of interactive book reading on narrative abilities in preschool children with SLI. Communication Disorders Quarterly, 35(4), 226-236.
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,060 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 585 |