تعداد نشریات | 11 |
تعداد شمارهها | 210 |
تعداد مقالات | 2,098 |
تعداد مشاهده مقاله | 2,877,125 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,084,956 |
تأثیر رباتهای اجتماعی مجازی بر بهبود عملکرد شناختی دانشآموزان در یک عمل هوشمندانه | ||
فناوری آموزش | ||
مقاله 7، دوره 11، شماره 3 - شماره پیاپی 43، تیر 1396، صفحه 271-283 اصل مقاله (1.81 M) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22061/tej.2017.685 | ||
نویسندگان | ||
علی مقداری* 1؛ مینو عالمی2؛ سینا رضایی زارعی1 | ||
1آزمایشگاه رباتیک اجتماعی و شناختی، دانشگاه صنعتی شریف، تهران، ایران | ||
2دانشکده علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی-واحد تهران غرب، تهران، ایران | ||
تاریخ دریافت: 19 بهمن 1395، تاریخ بازنگری: 31 مرداد 1396، تاریخ پذیرش: 22 مرداد 1396 | ||
چکیده | ||
آموزش همواره از مهمترین روشهای انتقال دانش بوده است. کارایی آموزش به عوامل متعددی همچون سناریوی آموزش (طراحی سناریوی بازی بر اساس استراتژی بٌرد)، شرایط محیطی، نحوة ارتباط با دانشآموز و نظیر آن ارتباط دارد. آموزگاران در طی تاریخ از ابزارهای مختلفی، از جمله تختهسیاه، کتاب و فیلمهای آموزشی برای این امر استفاده کردهاند. پژوهشگران همواره در تلاش بودهاند تا ابزارهای نوین و با بازدهی بیشتر را برای معلمان طراحی و پیادهسازی کنند. همراه با توسعة تکنولوژی و پیشرفت علم رباتیک، استفاده از رباتهای اجتماعی مجازی بهعنوان ابزاری کارا برای آموزش مطرح شده است. این مقاله به معرفی و بررسی تأثیر رباتهای اجتماعی مجازی بر بهبود عملکرد شناختی دانشآموزان در یک فرایند هوشمندانه بهعنوان یک روش نوپدید پرداخته و با مقایسه کیفی آن با روشهای سنتی آموزشی و نتایج به دست آمده در آزمایشهای مختلف، توصیههای ویژه ای را بهعنوان روشی نوین درآموزش ارائه کرده است. | ||
کلیدواژهها | ||
رباتهای اجتماعی مجازی؛ آموزش؛ سناریوی بازی؛ استراتژی بٌرد | ||
موضوعات | ||
روباتیک آموزشی | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Effect of Virtual Social Robots on Improving Students’ Cognitive Performance on a Vigilance Assignment | ||
نویسندگان [English] | ||
A. Meghdari1؛ M. Alemi2؛ S. Rezaie Zareie1 | ||
1Social & Cognitive Robotics Laboratory, Sharif University of Technology, Tehran, Iran | ||
2Islamic Azad University, West-Tehran Branch, Tehran, Iran | ||
چکیده [English] | ||
Instruction has been the most important way of transferring knowledge. Education efficiency is dependent on many different parameters such as education scenario (game scenario designed based on winning strategy), environment condition, the method of interaction with students, etc. Teachers during the history have employed many tools like blackboard, books, and educational videos to achieve this goal. Scientists have always tried to design and develop modern and more efficient tools for teachers. Along with the development of technology and advancement of robotics, employing such social virtual robots as an efficient tool for teaching have been proposed. The aim of this paper is to study the effects of using virtual social robots on students' cognition process through a smart approach and a qualitative comparison of the results with conventional methods. Based on the results obtained from different experiments, one may consider this method as a novel approach in education. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
virtual social robots, Education, game scenario, vigilance assignment, winning strategy | ||
مراجع | ||
[1] https://fa.wikipedia.org/wiki/ ربات انساننما
[2] A. Meghdari, M. Alemi, M. Ghazisaedy, A.R. Taheri, et-al., “Applying robots as teaching assistant in EFL classes at Iranian middle-schools”, Proc. of the 2013 Int. Conference on Education and Modern Educational Technologies, Venice, Italy, pp. 67-73, (2013).
[3] A.R. Taheri, M. Alemi, A. Meghdari, H.R. Pouretemad, et al., “Impact of humanoid social robots on treatment of a pair of Iranian autistic twins”, Proc. of the 7th Int. Conf. on Social Robotics, pp. 623-632. Springer, (2015).
[4] R.H. Wang, A. Sudhama, M. Begum, R. Huq, A. Mihailidis, “Robots to assist daily activities: views of older adults with Alzheimer's disease and their caregivers”, Int. Psychogeriatrics, Vol. 29, No. 1:67, (2017).
[5] M. Alemi, A. Meghdari, M. Ghazisaedy, “The impact of social robotics on L2 Learners’anxiety and attitude in English vocabulary acquisition”, Int. J. of Social Robotics, Vol. 7, No. 4, pp. 523–535, (2015).
[6] https://fa.wikipedia.org/wiki/ هوش
[7] https://fa.wikipedia.org/wiki/ نظریه_بازیها
[8] http://www.parsnaz.ir/16-unique-characteristics- of-clever-people.html
[9] D.T. Allemang, Machine Computation with Finite Games, M. Sc. Thesis, Cambridge University, (1984).
[10] J.H. Convey, On Numbers and Games, London and New York: Academic Press, (1976).
[11] R.B. Myerson, Game Theory: Analysis of Conflict, Harvard University Press, p. 1., (1991).
[12] Rasmusen, E., Games and Information: AnIntroduction to Game Theory, 4th ed., Wiley, (2007).
[13] E.W. Adams, D.C. Benson, “Nim-type games”, Carnegie Inst. Tech. Report 13, (1956[DR1] ).
[14] T.H. Cormen, Introduction to Algorithms, 3rd Ed., MIT Press, (2009).
[1]http://old.jamnews.ir/Images/News/Smal_Pic/13- 1391/IMAGE634732079016288129.jpg
[16] M. Alemi, A. Meghdari, M. Ghazisaedy, “Employing humanoid robots for teaching English language in Iranian junior High-Schools”, Int. J. of Humanoid Robotics, Vol. 11, No. 3, doi: 10.1142/S0219843614500224, (2014).
[17] M. Alemi, A. Meghdari, M. Ghazisaedy, “The impact of social robotics on L2 learners’ anxiety and attitude in English vocabulary acquisition”, Int. J. of Social Robotics, Vol. 7, No. 4, pp. 523-535, doi: 10.1007/s12369-015-0286-y, (2015).
[18] M. Alemi, A. Ghanbarzadeh, A. Meghdari, L. Jafari Moghadam, “Clinical application of a humanoid robot in pediatric cancer interventions”, Int. J. of Social Robotics, Vol. 8, No. 5, pp. 743-759, (2016).
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,067 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 847 |