تعداد نشریات | 11 |
تعداد شمارهها | 210 |
تعداد مقالات | 2,098 |
تعداد مشاهده مقاله | 2,877,790 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,085,677 |
طراحی مدل ارزیابی آمادگی مهارت آموزی الکترونیکی در ایران | ||
فناوری آموزش | ||
مقاله 1، دوره 7، شماره 2 - شماره پیاپی 26، فروردین 1392، صفحه 73-85 اصل مقاله (1.92 M) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22061/tej.2013.327 | ||
نویسندگان | ||
غلامعلی منتظر* ؛ سیدعلی موسوی | ||
دانشکده فنی مهندسی، دانشگاه تربیت مدرس،تهران،ایران | ||
تاریخ دریافت: 12 اردیبهشت 1390، تاریخ بازنگری: 11 مهر 1391، تاریخ پذیرش: 11 مهر 1391 | ||
چکیده | ||
در سال های اخیر توجه به کیفیت و گسترش آموزش های مهارتی به منظور تربیت سرمایه های انسانی خلّاق و ماهر رشد چشمگیری داشته است. در این مقاله با ارزیابی مدل های مختلف آمادگی الکترونیکی و با اتکا بر مطالعات تطبیقی و تحلیل اطلاعات حاصل از مطالعات ملی، چارچوب مفهومی جامعی برای ارزیابی آمادگی مهارت آموزی الکترونیکی در کشور طراحی شده اس ت. بدین منظور، مدلی مبتنی بر اقتضائات بومی ایران طراحی شده و اجزای آن از طریق پرسشنامه به محک نظر حدود 60 تن از خبرگان ملی آمادگی » : گذاشته شده است. مدل مذکور برای ارزیابی آمادگی مهارت آموزی الکترونیکی در ایران ارائه شده که شامل سه بعد اصلی همراه با پانزده شاخص است که مدل جامعی را برای « آمادگی نظارت، ارزیابی و هماهنگی » ،« آمادگی تمهیدات نرم » ،« زیرساخت سخت ارزیابی نظام آموزش مهارتی کشور ارائه می کند. مدل حاصل می تواند چارچوب مناسبی برای ارزیابی و اندازه گیری میزان توسعه یافتگی مهارت آموزی الکترونیکی در کشور باشد. | ||
کلیدواژهها | ||
مهارت آموزی الکترونیکی؛ ارزیابی آمادگی؛ آموزش های مهارتی؛ ایران | ||
موضوعات | ||
آموزش الکترونیکی- مجازی | ||
عنوان مقاله [English] | ||
E-Training Readiness Model for Iranian Technical and Vocational Training Centers Print | ||
نویسندگان [English] | ||
Gh. Montazer؛ A. Moosavi | ||
Faculty of Engineering, Tarbiat Modares University, Tehran, Iran | ||
چکیده [English] | ||
Focusing on quality and expansion of skill education to train creative and skill ful human resources has had a significant increase over the last years. In this regard، creating E-Training centers is among issues that should be carefully considered by training authorities. In this paper، evaluating different models for E-readiness، relying on comparative studies، and analyzing data obtained from national studies، a comprehensive conceptual framework has been designed to study e-training readiness in the country. The achieved model includes three main dimensions: “hard infrastructure readiness”، “soft provisions readiness”، “supervision، and arrangements readiness”، as well as fifteen indexes which offer a comprehensive model to the countries training system and define its position in the development of mass scaled E-learning. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
E, Training, Readiness, Technical and Vocational Education and Training (TVET), Iran | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,947 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,330 |