تعداد نشریات | 11 |
تعداد شمارهها | 210 |
تعداد مقالات | 2,106 |
تعداد مشاهده مقاله | 2,887,864 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,094,553 |
تاثیر تمرینات پیلاتس بر درد، زاویه کایفوزیس و زاویه سربه جلو دانشآموزان غیرورزشکارِ مبتلا به سندروم متقاطع فوقانی | ||
مطالعات آموزش علوم ورزشی | ||
مقاله 3، دوره 1، شماره 3، دی 1402، صفحه 23-30 اصل مقاله (632.31 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
محمد کلانتریان* 1؛ نیلوفر رحمانی2؛ مهدی اصلانی3 | ||
1گروه آسیب شناسی ورزشی و حرکات اصلاحی، دانشکده علوم ورزشی، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی، تهران، ایران | ||
2گروه آسیب شناسی ورزشی، دانشکده علوم ورزشی و تندرستی، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران | ||
3گروه آسیب شناسی ورزشی و حرکات اصلاحی، دانشکده علوم ورزشی و تندرستی، دانشگاه تهران، تهران، ایران | ||
تاریخ دریافت: 06 خرداد 1402، تاریخ بازنگری: 31 مرداد 1402، تاریخ پذیرش: 26 شهریور 1402 | ||
چکیده | ||
پیشینه و اهداف: سندروم متقاطع فوقانی، عارضهای شایع در بین دانشآموزان است. لذا هدف از تحقیق حاضر بررسی تاثیر 8 هفته تمرینات پیلاتس بر درد، زاویه سربه جلو و زاویه کایفوزیس دانشآموزان دختر مبتلا به عارضه سندروم متقاطع فوقانی میباشد. روشها: تعداد 20 دانشآموز دختر مبتلا به عارضه سندروم متقاطع فوقانی بصورت هدفمند انتخاب و بهطور تصادفی به دو گروه تجربی و کنترل تقسیم شدند. گروه تجربی به مدت 8 هفته، هر هفته ۳ جلسه به انجام تمرینات پیلاتس پرداختند. پیش و پس از اتمام 8 هفته تمرینات، میزان درد بوسیله آزمون شاخص بصری درد، زاویه کایفوزیس بوسیله خطکش منعطف و زاویه سربه جلو بوسیله گونیامتر اندازهگیری شد. دادهها با استفاده از آزمونهای آماری tزوجی و آنالیزکوواریانس تجزیه و تحلیل شدند. یافتهها: میزان درد و زوایای کایفوزیس و سربه جلو آزمودنیهای گروه تجربی در مقایسه با گروه کنترل پس از انجام تمرینات، بهطور معنیداری بهبود یافت(۰۵/۰P≤). درحالیکه این تغییرات در گروه کنترل معنیداری نبود(۰۵/۰P≥). نتیجهگیری: بهبود تعادل عضلانی و افزایش آگاهی فرد نسبت به وضعیت بدنی خود به هنگام انجام فعالیتهای مختلف را میتوان دلیلی برای بهبود عوارض مرتبط با سندروم متقاطع فوقانی دانشآموزان دانست. | ||
کلیدواژهها | ||
پیلاتس؛ دانشآموز؛ کایفوزیس؛ سندروم متقاطع فوقانی؛ درد | ||
عنوان مقاله [English] | ||
The effect of Pilates exercises on pain, kyphosis angle and forward head angle in non-athletes students with upper-crossed-syndrom | ||
نویسندگان [English] | ||
Mohammad Kalantariyan1؛ Niloufar Rahmani2؛ Mehdi Aslani3 | ||
1Department of Sport Injury and Corrective Exercises, Faculty of Sport Sciences, Shahid Rajaee Teacher Training University, Tehran, Iran | ||
2Department of Sport Injury, Faculty of Health and Sport Sciences, Shahid Beheshti University, Tehran, Iran | ||
3Department of Sport Injury and Corrective Exercises, Faculty of Health and Sport Sciences, University of Tehran, Tehran, Iran | ||
چکیده [English] | ||
Background and Objectives: Upper_crossed_syndrome is a common complication among students. Therefore, the purpose of this research is to investigate the effect of 8 weeks of Pilates exercises on pain, forward head angle and kyphosis angle of girl students suffering from upper_crossed_syndrome. Methods: A number of 20 girl students suffering from upper_crossed_syndrome were purposefully selected and randomly divided into two experimental and control groups. The experimental group performed Pilates exercises 3 times a week for 8 weeks. Before and after the 8 weeks of exercises, the pain level was measured by the visual analogue scale test, the kyphosis angle by a flexible ruler and the forward head angle by goniometer. The data were analyzed using paired t-tests and analysis of covariance. Findings: The amount of pain and the angles of kyphosis and forward head of the subjects in the experimental group compared to the control group improved significantly after performing the exercises. While these changes were not significant in the control group. Conclusion: Improving muscle balance and increasing awareness of one's posture while performing various activities can be seen as a reason for improving the complications associated with upper_crossed_syndrome in students. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Pilates, Pain, Kyphosis, Student, Upper_Crossed_Syndrom | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 218 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 184 |