تعداد نشریات | 11 |
تعداد شمارهها | 207 |
تعداد مقالات | 2,076 |
تعداد مشاهده مقاله | 2,815,418 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,032,600 |
تعیین ارتباط بین مدیریت استعداد با توانمندسازی روانشناختی از طریق فناوری اطلاعات در معلمان تربیت بدنی | ||
مطالعات آموزش علوم ورزشی | ||
مقاله 8، دوره 1، شماره 3، دی 1402، صفحه 67-73 اصل مقاله (523.67 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
امید صفری* 1؛ غلامرضا صفری2 | ||
1گروه تربیت بدنی،واحد نورآباد ممسنی ،دانشگاه آزاد اسلامی، نورآباد ممسنی،ایران | ||
2گروه تربیت بدنی،واحد نورآباد ممسنی ،اداره آموزش و پرورش، نورآباد ممسنی،ایران | ||
تاریخ دریافت: 16 دی 1402، تاریخ بازنگری: 19 بهمن 1402، تاریخ پذیرش: 30 بهمن 1402 | ||
چکیده | ||
پیشینه و اهداف: از متغیرهای تاثیر گذار بر توانمندسازی روانشناختی کارکنان می توان به مدیریت استعداد و فناوری اطلاعات اشاره کرد. هدف از این تحقیق تعیین ارتباط بین مدیریت استعداد با توانمندسازی روانشناختی از طریق فناوری اطلاعات در معلمان تربیت بدنی شهرستان کازرون می باشد. روشها: این تحقیق کاربردی و از نوع توصیفی و همبستگی است. جامعه آماری این تحقیق، تمامی معلمان تربیت بدنی شهرستان کازرون به تعداد 97نفر بود، که از این تعداد 83 نفر به عنوان نمونه و به روش نمونه گیری کل شمار انتخاب شدند. ابزار جمع آوری دادهها پرسشنامه های استاندارد مدیریت استعداد احمدی و همکاران(1391)،توانمندسازی روانشناختی(اسپریتزر ،1995) و فناوری اطلاعات(لورتز و همکاران،2004) بود. برای توصیف دادهها از روش های آمار توصیفی و برای تجزیه استنباطی دادهها از روشهای آماری ضریب همبستگی پیرسون، رگرسیون و معادلات ساختاری استفاده شد. یافتهها: نتایج حاصل از تحقیق نشان داد که بین مدیریت استعداد با توانمندسازی روانشناختی و بین مدیریت استعداد با فناوری اطلاعات رابطه ی مثبت و معناداری وجود داشت.و همچنین بین فناوری اطلاعات و توانمندسازی روانشناختی رابطه ی معناداری وجود داشت. در نهایت، نتایج نشان داد که ارتباط بین مدیریت استعداد با توانمندسازی روانشناختی از طریق فناوری اطلاعات مثبت و معنادار بود(01/0P ≤). نتیجهگیری: بنابراین شایسته است که به منظور افزایش توانمندسازی روانشناختی در جامعه هدف توجه بیشتری به متغیرهای مدیریت استعداد و فناوری اطلاعات شود. | ||
کلیدواژهها | ||
مدیریت استعداد؛ توانمند سازی روانشناختی؛ فناوری اطلاعات؛ معلمان تربیت بدنی؛ شهرستان کازرون | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Determining the relationship between talent management and psychological empowerment through information technology in physical education teachers | ||
نویسندگان [English] | ||
omid safari1؛ gholamreza safari2 | ||
1Department of Physical Education,Nourabad Mamasani Branch , Islamic Azad University, Nourabad Mamasani , Iran | ||
2Department of Physical Education, Nourabad Mamsani Branch, Department of Education, Nourabad Mamsani, Iran | ||
چکیده [English] | ||
Background and Objectives: Talent management and information technology can be mentioned among the variables affecting the psychological empowerment of employees. The purpose of this research is to determine the relationship between talent management and psychological empowerment through information technology in physical education teachers of Kazeroon city. Methods: This research is applied and descriptive and correlational. The statistical population of this research was all the physical education teachers of Kazeron city, numbering 97 people, of which 83 people were selected as a sample using the total number sampling method. The data collection tools were standard talent management questionnaires by Ahmadi et al. (2011), psychological empowerment (Spritzer, 1995) and information technology (Lortz et al., 2004). Descriptive statistics methods were used to describe the data, and Pearson's correlation coefficient, regression, and structural equations were used to analyze the data. Findings: The results of the research showed that there was a positive and significant relationship between talent management and psychological empowerment and between talent management and information technology. There was also a significant relationship between information technology and psychological empowerment. Finally, the results showed that the relationship between talent management and psychological empowerment through information technology was positive and significant (P ≤ 0.01). Conclusion: Therefore, it is appropriate to pay more attention to the variables of talent management and information technology in order to increase psychological empowerment in the target society. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Talent Management, Psychological Empowerment Information Technology, Physical Education Teachers Kazeroon City | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 100 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 91 |