تعداد نشریات | 11 |
تعداد شمارهها | 210 |
تعداد مقالات | 2,098 |
تعداد مشاهده مقاله | 2,877,381 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,085,120 |
ارزشیابی محتوای آموزش الکترونیکی | ||
فناوری آموزش | ||
مقاله 4، دوره 6، شماره 4 - شماره پیاپی 24، مهر 1391، صفحه 255-265 اصل مقاله (887.94 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22061/tej.2012.195 | ||
نویسندگان | ||
پری مرتضوی اقدم* 1؛ رویا رحمانی نیشابور2؛ اسماعیل زارعی زوارکی3؛ محمد آتشک4 | ||
1مدرس،دانشکده علوم انسانی، دانشگاه جامع علمی- کاربردی تهران،ایران | ||
2دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی ، دانشگاه علامه طباطبایی،تهران،ایران | ||
3دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبایی،تهران،ایران | ||
4دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شهید بهشتی،تهران،ایران | ||
تاریخ دریافت: 17 بهمن 1390، تاریخ بازنگری: 04 اردیبهشت 1391، تاریخ پذیرش: 04 اردیبهشت 1391 | ||
چکیده | ||
پژوهش حاضر با هدف ارزشیابی محتوای الکترونیکی درس فارسی عمومی با اصول طراحی چند رسانهای مایر انجام گرفته است. جامعه آماری پژوهش شامل محتوای الکترونیکی درس فارسی عمومی آموزش الکترونیکی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی میباشد. ابزار جمعآوری دادهها شامل چک لیستی محقق ساخته دارای مقیاس پنج درجهای لیکرت با روایی محتوایی و پایایی 96/0 بوده است. نتایج حاکی از آن است که میزان مطابقت محتوای مذکور با اصول مجاورت زمانی و افزونگی در وضعیت مطلوب، با اصول چندرسانهای، مجاورت مکانی، پیوستگی و کانالهای حسی در وضعیت نسبتاً مطلوب و با اصل تفاوتهای فردی در وضعیت نامطلوب بوده است. | ||
کلیدواژهها | ||
ارزشیابی؛ اصول چندرسانهای مایر؛ دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی؛ محتوای آموزش الکترونیکی | ||
موضوعات | ||
آموزش الکترونیکی- مجازی | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Evaluation of Electronic Learning Contents | ||
نویسندگان [English] | ||
P. Mortazavi Aghdam1؛ R. Rahmani Neyshabour2؛ E. Zareye Zavaraki3؛ M. Atashak4 | ||
1Lecturer, Faculty of humanities, Uni. of Applied Science and Technology, Tehran,Iran | ||
2Faculty of Psychology and Education, Allameh Tabataba’i Uni. Tehran,Iran | ||
3Assistant Professor, Faculty of Psychology and Education Allameh Tabataba’i Uni. Tehran,Iran | ||
4Faculty of Psychology and Education, Shahid Beheshti Uni. Tehran,Iran | ||
چکیده [English] | ||
This research tries to evaluate the electronic contents of "General Farsi" course consistent with Mayer multimedia design principles. The population of the research includes electronic contents of "General Farsi" course in electronic learning of Khajeh-Nassir Tousi University. The data gathering tools consisted of a researcher-made checklist using five-point Liker scale with a 96 percent content validity and reliability. The results of the study indicate that the extent of consistency of the contents with the Temporal Contiguity and Redundancy Principles was optimal while it was semi-optimal when Multimedia, Spatial Contiguity, Coherence and Modality Principles were taken into account and finally it was regarded suboptimal in relation to Individual Differences Principle. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Evaluation, Mayer Multimedia Design Principles, Khajeh-Nassir Tousi University, Electronic Learning Contents | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 3,204 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,961 |