تعداد نشریات | 11 |
تعداد شمارهها | 210 |
تعداد مقالات | 2,098 |
تعداد مشاهده مقاله | 2,877,866 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,085,760 |
یک شیوه الگوریتمی برای ایجاد فهم عمیق از ریاضیات با استفاده از روش مباحثه درسی | ||
فناوری آموزش | ||
مقاله 5، دوره 7، شماره 1 - شماره پیاپی 25، دی 1391، صفحه 41-50 اصل مقاله (561.28 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22061/tej.2012.169 | ||
نویسنده | ||
صادق رحیمی شعرباف* | ||
دانشکده علوم پایه، دانشگاه صنعتی شاهرود، سمنان، ایران | ||
تاریخ دریافت: 28 فروردین 1391، تاریخ بازنگری: 19 تیر 1391، تاریخ پذیرش: 19 تیر 1391 | ||
چکیده | ||
یکی از مسائل مهم در آموزش ریاضی بررسی چگونگی تلاش در ایجاد فهم عمیق از تعاریف، قضایا و ساختارهای ریاضی است. برای دست یابی به این منظور، معلم باید تمام دانش و ابزار را برای فهماندن به کار گیرد و فراگیرنیز باید تمام همت خود را مصروف فهمیدن نماید. در این مقاله ابتدا در مورد حوزه ریاضیات مفهومی بحث می شود و سپس موضوع روش آموزشی مباحثه ای ریاضی مطرح خواهد گردید. در هر دو حوزه، مصداق های عملی از نحوه طرح موضوع ارائه گردیده است. در حوزه اول ضمن ارائه یک شیوه الگوریتمی، مراحل اجرای الگوریتم، برای ایجاد فهم عمیق مفهوم مشتق، و در حوزه دوم ضمن توضیح شیوه آموزش مباحثه ای ، مفهوم تابع بیان شده است. همچنین در این مقاله با استفاده از نتایج یک تحقیق که در دانشگاه صنعتی شاهرود انجام شده است و همچنین با توجه به مستندات علمی دیگر، اثر بخشی روش مباحثه درسی، نشان داده شده است. | ||
کلیدواژهها | ||
ریاضیات مفهومی؛ شیوه الگوریتمی؛ روش مباحثه ای ریاضی | ||
موضوعات | ||
برنامه ریزی درسی | ||
عنوان مقاله [English] | ||
An Algorithmic Approach to Develop a Deep Understanding of Mathematics Using Classroom Discussion | ||
نویسندگان [English] | ||
S. Rahimi Sharbaf | ||
Faculty of Basic Sciences, Shahroud University of Technology, Semnan, Iran | ||
چکیده [English] | ||
One of the important problems in mathematics education is how to make develop a deep understanding of definitions، theorems and mathematical structures. In order to achieve this، the teacher should explain all the knowledge and tools to be used and the student should try to understand. This paper first discusses the concept of mathematics is the subject of academic debate mathematical methods will be discussed، in both areas، the practical examples of how the project is presented. First، the proposed an algorithmic approach، the implementation of the algorithm، to create a deep understanding of concepts derivative ، and second in the debate about discussion education method for a deep understanding of concepts derivative and the concept of function is expressed. In this paper، using the results of a study in the Shahrood University and other documents، effectiveness of the discussion method، is shown. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Conceptual Mathematics, Algorithmic, Techniques, a Discussion of Mathematical Method | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,402 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 7,134 |