تعداد نشریات | 11 |
تعداد شمارهها | 210 |
تعداد مقالات | 2,098 |
تعداد مشاهده مقاله | 2,877,173 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,084,978 |
برگزاری آزمونک در کلاس های پرازدحام با استفاده از فناوری اطلاعات | ||
فناوری آموزش | ||
مقاله 1، دوره 7، شماره 1 - شماره پیاپی 25، دی 1391، صفحه 1-10 اصل مقاله (577.57 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22061/tej.2012.165 | ||
نویسندگان | ||
پیام رهنمائی ذکاوت* 1؛ لئونارد برنارد2 | ||
1دانشکده مهندسی عمران و محیط زیست، دانشگاه نیو ساوت ولز،استرالیا | ||
2دانشکده مهندسی عمران،دانشگاه نیوساوت ولز استرالیا | ||
تاریخ دریافت: 25 مهر 1390، تاریخ بازنگری: 25 اردیبهشت 1391، تاریخ پذیرش: 25 اردیبهشت 1391 | ||
چکیده | ||
یکی از ابزارهای مهم در امر آموزش، پرسش و پاسخ و امتحان می باشد. طراحی آزمونک (کوئیز) در طول کلاس علاوه بر ترغیب دانشجو به مطالعه مبحث پیش از کلاس، عاملی جهت توجه دانشجویان به تدریس استاد و همراهی با وی می باشد. به ویژه در کلاس های پرجمعیت می توان از این ابزار جهت اداره کلاس نیز بهره جست؛ ولی بزرگترین سد در اجرای این امر، سختی برگزاری و سپس تصحیح آزمونک در شمارگان بالا می باشد. اینترنت به عنوان جزء جدایی ناپذیر زندگی مدرن امروزی می تواند بستری مناسب جهت غلبه بر این مشکل باشد. از آن جا که دانشگاه ها از پیشگامان استفاده از اینترنت هستند، زیرساخت لازم جهت استفاده از اینترنت به عنوان ابزار کمک آموزشی در آن ها فراهم است. ولی به دلیل عدم نمایش این قابلیت در سطوح عملی و سنجش علمی تاثیرگذاری آن، از این قابلیت ها استفاده نمی شود. درحالی که بسیاری تاثیر فناوری اطلاعات را در ارتقای کیفیت آموزش بدیهی می دانند؛ با وجود فراهم بودن زیرساخت ها به دلیل فقدان نمایش و سنجش علمی قابلیت ها و پیشنهادات نحوه به کارگیری، از آن در عمل استفاده نمی نمایند. با پیروی از الگوی آموزش فعال، این مقاله سیستم پاسخ گویی هم زمان الکترونیکی را معرفی نموده و کارایی آن جهت درگیر نمودن دانشجویان فنی و مهندسی در حین آموزش، علی الخصوص برگزاری آنلاین آزمونک در مقیاس بزرگ را مورد ارزیابی قرار می دهد. نتایج این بررسی موید کارا بودن سیستم و بهبود یادگیری دانشجویان می باشد. | ||
کلیدواژهها | ||
سیستم پاسخ گویی هم زمان الکترونیکی؛ آموزش فعال؛ کلاس پرازدحام؛ پردازش تحلیلی سلسله مراتبی | ||
موضوعات | ||
فناوری آموزش- ارزشیابی و آزمون سازی | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Information Technology and New Horizons in Engineering Pedagogy: Quiz Establishment in Large-Scale Classes | ||
نویسندگان [English] | ||
P. Rahnamai Zekavat1؛ L. Bernard2 | ||
1School of Civil and Environmental Engineering, University of New South Wales, Australia | ||
2School of Civil and Environmental Engineering, University of New South Wales, Australia | ||
چکیده [English] | ||
Examination is a key component of education. Quizzes can motivate students to be prepared in advance، and encourage them to accompany lecturer in the teaching. Especially it is an applicable tool for managing crowded classrooms. But designing and establishing quizzes in high circulation is the main obstacle in vast application of them. Internet as part of today’s modern life is a foundation to overcome this limit. Universities as pioneer applicants of internet have already its infrastructure installed. Although everybody agrees that information technology (IT) is effective in education، unfortunately due the lack of demonstration and scientific evaluation of its capabilities، it is not adopted in current practice. Following effective learning paradigm، this article surveyed “Simultaneous Electronic Response System” and assessed its applicability to involve engineering students in learning especially by establishing large-scale online quizzes. Results confirmed system’s performance and registered improved learning | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Simultaneous Electronic Response System, active learning, Engineering Pedagogy, Large, Scale Classroom, Analytic Hierarchy Process | ||
مراجع | ||
[7]Nicol D.J. and Boyle J.T., Peer instruction versus class-wide discussion: a comparison of two interaction methods in the wired classroom, Studies in Higher Education, Vol.28, No.4, 1993, pp.457-473. [8] Levin T. and Wadmany R., Teachers’ views on factors affecting effective integration of information technology in the classroom: Developmental scenery, Journal of Technology and Teacher Education, Vol.16, No.2, 2008, pp.233-263. [9] Saaty T.L., the Analytical Hierarchy Process: Planning, Priority Setting, and Resources Allocation, McGraw-Hill, 1980. [10] Mosaramezani S., The Effect of Lecturing and Multimedia Education Methods on Achievement Motivation and Self-Regulation Arabic Course (2) Students of Distance Education Centers in Tehran, Journal of Technology of Education, Vol.6, No.1, 2011, pp.45-57. [1]Hake R.R., Interactive engagement versus traditional methods: a six-thousand student survey of mechanics test data for introductory physics courses, American Journal of Physics, Vol.66, 1998, pp.64-74. [2]Palinscar A.S., Social constructivist perspectives on teaching and learning, Annual Review of Psychology, Vol.49, 1998, pp.345-75. [3]Springer L., Stanne M. E. and Donovon S., Effects of small group learning on undergraduates in science, mathematics, engineering and technology: a meta-analysis, Review of Educational Research, Vol.69, No.1, 1999, pp.50-80. [4]Edwards H., Smith B.A. and Webb G., Lecturing: Case Studies, Experience and Practice, London: Kogan Page, 2001. [5]Crouch C.H. and Mazur E., Peer instruction: ten years of experience and result, American Journal of Physics, Vol.69, 2001, pp.970-977. [6]Dufresne R. J., Gerace W. J., Leonard W. J., Mestre J.P. and Wenk L., Classtalk: a classroom communication system for active learning, Journal of Computing in Higher Education,Vol.7,1996, pp.3-47. | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,345 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 989 |