تعداد نشریات | 11 |
تعداد شمارهها | 210 |
تعداد مقالات | 2,098 |
تعداد مشاهده مقاله | 2,877,444 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,085,202 |
تاثیر بازی های آموزشی رایانه ای بر مهارت اجتماعی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان | ||
فناوری آموزش | ||
مقاله 4، دوره 7، شماره 3 - شماره پیاپی 27، تیر 1392، صفحه 185-193 اصل مقاله (1.19 M) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22061/tej.2013.154 | ||
نویسندگان | ||
محمد آتشک* 1؛ بدرالملوک برادران2؛ محمدعلی احمدوند3 | ||
1گروه برنامه ریزی علم و فناوری و اداری امور آمایش و توسعه منطقه ای معاونت برنامه ریزی و نظارات راهبردی رئیس جمهور،تهران،ایران | ||
2معاون آموزشی دبستان پسرانه مطهر منطقه 11 ،آموزش و پرورش تهران،ایران | ||
3دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب،تهران،ایران | ||
تاریخ دریافت: 20 تیر 1390، تاریخ بازنگری: 17 بهمن 1390، تاریخ پذیرش: 17 بهمن 1390 | ||
کلیدواژهها | ||
بازی های آموزشی رایانه ای؛ کنترل خود؛ هم دلی؛ مهارت اجتماعی؛ پیشرفت تحصیلی | ||
موضوعات | ||
محیط های یادگیری مبتنی بر فناوری | ||
عنوان مقاله [English] | ||
The Effect of Educational Computer Games on Students’ Social Skill and Their Educational Achievement | ||
نویسندگان [English] | ||
M. Atashak1؛ B. Baradaran2؛ M. Ahmadvand3 | ||
1Science, Technology and Administration Planning Group, Regional Planning and Development Affairs, Vice President for Strategic Planning and Oversight, Tehran, Iran | ||
3Faculty of Psychology and Educational Sciences, Islamic Azad University, South Tehran Branch, Tehran, Iran | ||
چکیده [English] | ||
The aim of this semi experimental research was to study the effect of educational computer games on students’ social skills and their educational progress. To this end, sixty students of 5th grade were selected from a primary school. They were randomly assigned in control and experimental groups. The experiment group spends sixty sessions of 45 minutes playing computer game for two months. The covariance results showed that computer games do not increase cooperation and expression variables in a meaningful way, but significant increase for dependent variables such as empathy about 10.2, self-control 8.2, in general social skills about 13.8 and educational achievement the effect was about 84.2. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Educational Computer Games, self control, Empathy, Social Skills, Educational Achievement | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 7,326 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 3,436 |