تعداد نشریات | 11 |
تعداد شمارهها | 210 |
تعداد مقالات | 2,098 |
تعداد مشاهده مقاله | 2,877,428 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,085,182 |
مقایسه میزان خودکارآمدی مدرسان و دانشجویان مراکز تربیت معلم در به کارگیری فناوری اینترنت و عوامل موثر برآن | ||
فناوری آموزش | ||
مقاله 2، دوره 7، شماره 3 - شماره پیاپی 27، تیر 1392، صفحه 159-173 اصل مقاله (1.3 M) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22061/tej.2013.152 | ||
نویسندگان | ||
ناهید بی بی عشرت زمانی* 1؛ محمد جواد لیاقتدار2؛ امین محمدی1؛ حسن ببری3 | ||
1دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه اصفهان،اصفهان،ایران | ||
2دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه اصفهان،اصفان،ایران | ||
3دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی،دانشگاه اصفهان،اصفهان،ایران | ||
تاریخ دریافت: 28 فروردین 1391، تاریخ بازنگری: 22 مهر 1391، تاریخ پذیرش: 22 مهر 1391 | ||
چکیده | ||
این پژوهش ابتدا به بررسی میزان خودکارآمدی دانشجویان و مدرسان مراکز تربیت معلم شهر اصفهان در استفاده از اینترنت و سپس به مقایسه آنها و عوامل موثر بر آن می پردازد. روش پژوهش توصیفی -پیمایشی و جامعه آماری شامل کلیه دانشجویان و مدرسان مراکز تربیت معلم شهر اصفهان بود. ابزار گردآوری داده ها، پرسشنامه محقق ساخته و جهت سنجش روایی ابزار، از روایی محتوایی استفاده شد. همچنین ضریب پایایی آن از طریق آلفای کرونباخ 94/0 محاسبه گردید. نتایج نشان داد که بین نظرات مدرسان و دانشجویان در خصوص میزان خودکارآمدی آنان در بهره گیری از اینترنت در حیطه های خدماتی، آموزشی، ارتباطی و پژوهشی تفاوت معناداری وجود دارد. میزان خودکارآمدی مدرسان در زمینه های آموزشی، ارتباطی و پژوهشی بیشتر از دانشجویان است. همچنین بین نظرات دو گروه در مورد عوامل موثر در افزایش خودکارآمدی در بکارگیری اینترنت همخوانی وجود دارد که در این میان دسترسی به اینترنت درمنزل از دیدگاه دانشجویان و برگزاری دوره هایی برای تقویت زبان انگلیسی از دیدگاه مدرسان، مهم تر از سایر عوامل تشخیص داده شد. | ||
موضوعات | ||
آموزش الکترونیکی- مجازی | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Comparison of the Instructors and Students self Efficiency in Using Internet and the Factors Which Have an Impact on it in Teacher Training Centers | ||
نویسندگان [English] | ||
N. Bibi Eshrat Zamani1؛ M.J. Liaghat dar2؛ A. Mohamadi1؛ H. Babri3 | ||
1Faculty of Psychology and Educational Sciences, University of Isfahan, Isfahan, Iran | ||
2Faculty of Psychology and Educational Sciences, University of Isfahan, Isfahan, Iran | ||
3Faculty of Psychology and Educational Sciences, University of Isfahan, Isfahan, Iran | ||
چکیده [English] | ||
At first this project reviews and then compares the self-efficiency of instructors and students who use the internet in the Isfahan teacher training center. The research method is descriptive-survey. The statistical population consists of all the students and instructors in Isfahan teacher training centers. The related data gathered by the researcher made questionnaire. The validity of the questionnaire was determined by content validity. The reliability coefficient calculated by Cranach’s Alpha scale 0.94. The findings showed that it should be a significant difference between the students and instructors ideas in their self-efficiency to use the internet in different areas such as: education, communication and research context. The instructors’ self-efficiency level in education, communications and research context is more than students. Also both groups have the same viewpoints about the effective factor that increase the self-efficiency in using the internet. Among these ideas access to the internet at home for the students and holding English courses for instructors has more importance. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
اینترنت, تربیت معلم, دانشجویان, مدرسان, خودکارآمدی | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,437 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,121 |