تعداد نشریات | 11 |
تعداد شمارهها | 210 |
تعداد مقالات | 2,098 |
تعداد مشاهده مقاله | 2,877,121 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,084,950 |
افزایش فیدبک برای بهبود کیفیت تدریس | ||
فناوری آموزش | ||
دوره 4، شماره 3 - شماره پیاپی 15، تیر 1389، صفحه 221-225 اصل مقاله (535.46 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22061/tej.2010.1358 | ||
نویسنده | ||
مسعود علی اکبر گلکار* | ||
گروه مهندسی برق،دانشگاه خواجه نصیر الدین توسی،تهران،ایران | ||
تاریخ دریافت: 07 خرداد 1399، تاریخ پذیرش: 07 خرداد 1399 | ||
چکیده | ||
این مقاله مزایای سیستم فیدبک از نحوه آموزش در دانشگاههای سنتی را مطرح میکند. فیدبک از نحوه تدریس در دانشگاههای سنتی از نظر خواهی از دانشجویان در مورد برنامه تدریس شده، تدریس توسط گروه آموزشی، در سطح گروه آموزشی یا دانشکده صورت گرفته به صورت آماری تهیه میشود. تمام دانشگاهها در سراسر جهان چنین سیستمی برای ارزیابی دارند. بعضی از دانشگاهها نتایج حاصل از این بررسی آماری را در سطح مدیریت دانشگاه مطرح میکنند، بعضی فقط بعضی فقط در سطح اساتید مدرس مطرح کرده و بعضی فقط به مطرح کردن در سطح دانشجویان اکتفا میکنند. یک مشکل معمول این است که نتایج این بررسیها ممکن است فقط توسط اساتید دیده شود و مهم نباشد که خوب یا بد باشد. در مقاله یک توسعه کیفیت آموزشی پویا ارائه میشود که به طور سیستماتیک اطلاعات را از دانشجویان و مدرسین و ناظران صنعت جمع آوری میکند. سپس یک مدیریت به صورت افزایش اطلاعات ورودی به طور دائم به کار گرفته شده تا از اطلاعات حاصل به صورت مبنایی برای تهیه و توسعه کیفیت دروس جاری استفاده شود. ضمناً ماتریسی از اندازه گیری نحوه این که هر کس چگونه از این فیدبک برای بهبود نحوه تدریس و یادگیری استفاده میکند تهیه میشود. | ||
کلیدواژهها | ||
آموزش؛ برنامه درسی؛ سیستم های بازخورد سنتی؛ یادگیری | ||
موضوعات | ||
فلسفه تعلیم و تربیت | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Increasing Feedback Systems for Teaching Enhancement | ||
نویسندگان [English] | ||
M.A. Golkar | ||
Department of Electrical Engineering, K.N. Toosi University of Technology,Tehran,Iran | ||
چکیده [English] | ||
This paper identifies issues that arise from traditional university feedback systems. Traditional university feedback systems are undertaken as annual student surveys in areas including curriculum and teaching which may be conducted by the academic development unit, student union or at faculty or school level which generate statistical results. All universities around the world have such feedback systems. Some universities take the results seriously at senior management level, some only at academic teaching staff level and some only at a student level. A common problem is that these teaching survey results may only be seen by teachers, it doesn't matter whether the results are good or bad. In this paper, we present a dynamic curriculum development which systematically collects input or feedback from learners (students), teachers (academics) and industry panelists. We provide an incremental management approach to use these as a basis for new course development and strategic management of the improvement process of course development as well as a matrix on the measurement of how one utilizes the feedback for teaching and learning improvement and the value output from the triple feedback system. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Teaching, Curriculum, Traditional Feedback Systems, Learning | ||
مراجع | ||
[1] Curtin University of Technology (2002), Curtin Strategic Plan on Teaching and Learning, 2002-2005. [2] Glatthorn A., Harris D.E. and Carr J.F., Curriculum Handbook - Chapter: Planning and Organizing for Curriculum Renewal, Association for Supervision and Curriculum Development (ACSD). [viewed Oct 2003, verified 7 Jun 2004. [3] March C.J. and Willis G., Curriculum alternative approaches; Ongoing issues. 3rd Edition. Merrill Prentice-Hall, 2003. [4] Australian Government Department of Education, Science and Training (DEST) 2003/04 Budget paper: Outcomes and Output Group Information, 2003. [5] Hill J.R. and Hannafin M.J., Teaching and learning in digital environments: the resurgence of resource-based learning, Educational Technology, Research and Development, Vol.49, No.3, 2001, pp. 1042- 1629. [6] Morien R., Schmidenberg, Educating Information Systems Professionals: The Tertiary Education Challenge. APITITE '94 (Asia Pacific Information Technology in Training and Education), Brisbane, June, 1994. | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 457 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 269 |