تعداد نشریات | 11 |
تعداد شمارهها | 210 |
تعداد مقالات | 2,098 |
تعداد مشاهده مقاله | 2,877,795 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,085,680 |
بررسی میزان تأثیر مدارس هوشمند استان لرستان بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مقطع متوسطه | ||
فناوری آموزش | ||
مقاله 7، دوره 8، شماره 1 - شماره پیاپی 29، دی 1392، صفحه 63-71 اصل مقاله (1.36 M) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22061/tej.2013.111 | ||
نویسندگان | ||
فریبرز درتاج* 1؛ الهام لک پور1؛ علی بهلولی2 | ||
1دانشکده روانشناسی وعلوم ،تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی تهران،ایران | ||
2آموزشکده فنی وحرفه ای پسرانه درود،تهران،ایران | ||
تاریخ دریافت: 02 اردیبهشت 1392، تاریخ بازنگری: 15 مهر 1392، تاریخ پذیرش: 15 مهر 1392 | ||
چکیده | ||
حرکتی جهانی در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه برای تغییر ساختار آموزشی، با دگرگونی جوامع از جوامع سنتی به جوامع دانایی محور و بهره گیری از شرایط نوین ارتباطی پدید آمده است. می توان مدارس هوشمند را فضایی آموزشی در نظر گرفت که تحقق جامعه دانایی محور را میسر خواهد ساخت.پژوهش حاضر به بررسی میزان تأثیر مدارس هوشمند استان لرستان بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پرداخته است. جامعه آماری این پژوهش را کلیه دانش آموزان مقطع متوسطه استان لرستان تشکیل میدادند. نمونه آماری دراین پژوهش متشکل از 208 نفربود که ازاین تعداد 99 نفر را دانش آموزان مدارس هوشمند و 109 نفر را دانش آموزان مدارس سنتی تشکیل داده بودند. ابزار تحقیق در این مطالعه عبارت بودند از پرسشنامه تعیین طبقه اجتماعی با روایی محتوایی و پایایی 89 % روش تحقیق این پژوهش از نظر جمعآوری اطلاعات یک تحقیق علی- مقایس های یا پس رویدادی و از نظرکاربرد نتایج یک تحقیق کاربردی است. در زمینه پیشرفت تحصیلی معدل پیش دانشگاهی دانش آموزان مدارس هوشمند و سنتی باهم مقایسه شدند. نتایج نشان دادند که میانگین معدل دانش آموزان در مدارس هوشمند t دررشته های ریاضی وتجربی به تفکیک با استفاده از آزمون به طرز معناداری با میانگین معدل دانش آموزان مدارس سنتی تفاوت داشت و مدارس هوشمند تأثیر مثبتی بر معدل دانش آموزان گذاشته بود. | ||
کلیدواژهها | ||
مدارس هوشمند؛ پیشرفت تحصیلی؛ مدارس سنتی؛ دانش آموزان | ||
موضوعات | ||
محیط های یادگیری مبتنی بر فناوری | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Evaluation of Impact of Smart Schools on Academic Achievement of High School's Student in Lorestan Province | ||
نویسندگان [English] | ||
F. Dortaj1؛ E. Lakpour1؛ A. Bohlouli2 | ||
1Faculty of Psychology and Science, Allameh Tabatabaei University, Tehran, Iran | ||
2doroud technical institute, Tehran,Iran | ||
چکیده [English] | ||
Abstract: In developed countries, there is a developing global movement for change in the educational structure, the transformation of societies from traditional societies to knowledge-based societies result in the emergence of the use of the new communication environment. Smart school can be considered a learning atmosphere that will make it possible to realize a knowledge-based society. This study examined the impact of smart schools on academic achievement in Lorestan province. The population of this study is comprised of all high school students in Lorestan. The study sample consisted of 208 students that 99 people of them were smart schools' students and 109 people of them were traditional school students. The research tool in the study was the questionnaire which specified the social class with the validity and reliability of 89%. The research method of data collection for the study was causal - or post-hoc comparisons application of research. Smart school and traditional schools students’ GPA, were compared by using T-test in two different major: mathematic and scientific. Results showed that the average GPA of students in smart schools significantly differed from the traditional school grade point average and smart schools had a positive impact on students ' grade point average. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Keywords: Smart Schools, academic achievement, Traditional Schools, students | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,920 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 2,453 |